lajtowa jazda to tak 10-11 l/100km, przy pełnym bucie to 18 l/100km czyli zasięg auta to 330 km czasami tankuje do pełna dwa razy w tygodniu
W końcu ktoś pisze jak jest na prawde
tak jest po programie
obydwie wartości są skrajne ( jak dla mnie ) i przeważnie wychodzę tak około 13 -14 l/100
( ale dla wielu nie jest to normalna jazda )
czy ktoś się orientuje ile wytrzymują turbo po tej modyfikacji bo jest zdecydowanie głośniejśniejsze.
- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
lajtowa jazda to tak 10-11 l/100km, przy pełnym bucie to 18 l/100km czyli zasięg auta to 330 km czasami tankuje do pełna dwa razy w tygodniu
W końcu ktoś pisze jak jest na prawde
QBA, może nie przyjrzałeś się za bardzo, bo jest ciemno w garażu - i okaże się, że tam stoi Impreza - one rzeczywiście palą 18-20 l/100km. ale żeby przekroczyć średnie spalanie 16 l/100 km na seryjnych wtryskach (no, może 17 l przy tych minimalnie większych, które są w 180), to trzeba się postarać. ja przy normalnej jeździe (czyli takiej, że długo byś mnie nie oglądał ) mam zasięg ok. 400 km, a auto pali mi w mieście od 9 do 12 l/100km (nie mówię o tym, jak jest zimny silnik - wtedy bez pałowania i tak widzę 2-kę z przodu...) - często przyczyną wysokiego zużycia paliwa (podobnie jest przy TDI) jest fakt, że ktoś nie umie jeździć autem z takim silnikiem. a czasem przyczyną może być zbyt zachowawczy program. Mówię tu o naszych przypadkach, czyli autach praktycznie seryjnych, a nie o wózkach kręconych pod 400KM. wiadomo, że jak walnie się wtryski 500, to i średnio 30 l/100km da się wycisnąć bez problemu...
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: Sro 24 Sie, 05 11:27 ]
Zamieszczone przez michu
czy ktoś się orientuje ile wytrzymują turbo po tej modyfikacji bo jest zdecydowanie głośniejśniejsze.
sprawdź wartość doładowania. jak w peaku nie przekracza 1.3 bara i będziesz się z turbiną obchodził zgodnie z zasadami sztuki, to na 100k km powinna spokojnie starczyć. częste pałowanie bez chłodzenia, lub na zimno i po paru tysiącach padnie :cry:
Byłem sprawdzić i nie stoi tam żadne subaru :cry:
z programem pocinam dopiero 4 tygodnie więc jeszcze wszystko się wyklaruje jak się uspokoję, bo na razie to ciężko się powstrzymać i jest but non stop. Spalanie podałem nie wg komputera tylko fizycznie od tankowania do tankowania i to liczone tak zgrubnie w pamięci.
Czy po podłaczeniu do kompa np w serwsie jestem w stanie sprawdzić doładownie.
Jakie zestwy do diagnozowania z allegro polecacie do AUM.
No i jeszcze seria jest bardzo oszczędna bez problemu mozna zejśc do 8l/100km
pozdrwiam
- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
BaPit, u mnie też zasięg wynosi coś w granicach 400km, chociaż ostatnio wracając do domu z imprezy po 25km komputer pukazywał 22,5 l/ 100km :lol: ale to już było katowanie samochodu i jazda w granicach czerwonego pola na obrotomierzu non stop.
Moim skromnym zdaniem 1.8T można jezdzić naprawde szybko na trasie, spalając od 7 do 9l/100km. Tak jak piszecie, zależy jak kto jeździ...
te 7 przy szybkiej jezdzie to chyba na pustej trasie 8) ....ostatnio na siódemce wawa - olsztynek srednie spalanie 9,4 l..srednie natezenie ruchu, dosc sporo wyprzedzania...predkosci oscylujace od 50 do 190 ( przy pustej drodze ops: )..ale to dlatego ze jechalismy na dwa samochody i koleś audikiem narzucał dosc ostre tempo..jak jechałem nad morze z cąła rodzinką spalanie mi wyszło 6,3 l :szeroki_usmiech ..jak dojechałem do Władka miałem jeszcze ok 1/3 baku....a to ponad 400km.
[ Dodano: Sro 24 Sie, 05 13:43 ]
Zamieszczone przez BaPit
sprawdź wartość doładowania. jak w peaku nie przekracza 1.3 bara i będziesz się z turbiną obchodził zgodnie z zasadami sztuki, to na 100k km powinna spokojnie starczyć. częste pałowanie bez chłodzenia, lub na zimno i po paru tysiącach padnie :cry:
Pozdrawiam,
Bartek
ponoć turbinki nie lubią pałowania nonstop na trasie...czasami trza im dac wytchnąć.....u mnie na k03s i zmodyfikowanym dolocie( zwęzka out :szeroki_usmiech ) też turbinka jest głosniejsza..ale mi sie podoba ten dzwiek..taki delikatny ale zdecydowany swist......u mnie w peaku wskaznik pokazuje 1,4 bar.
..jak jechałem nad morze z cąła rodzinką spalanie mi wyszło 6,3 l ..jak dojechałem do Władka miałem jeszcze ok 1/3 baku....a to ponad 400km.
dieselek k
Duża jest różnica między K03 a K03s?
benzinka :szeroki_usmiech
co do róznic to wiem ze jest odrobinke wieksza...ktos twierdził ze ma ponoc wirnik od k04..ja tam nie wiem....zabardzo sie na tych niuansach nie wyznaje...wiem tylko że po zmianie turbinki z k03 na k03s bez ruszania programu ze 178 Km zrobiło sie 198
jakby co niedługo bede ja sprzedawał za pare złoty( zrobiłem na niej 10 tys) bo pakuje k04.....jak to mówią apetyt rosnie itepe :diabelski_usmiech
...
jakby co niedługo bede ja sprzedawał za pare złoty( zrobiłem na niej 10 tys) bo pakuje k04.....jak to mówią apetyt rosnie itepe :diabelski_usmiech
jakoś nie mogę wysyłać pw, więc pytam tu: turbinke kupiłeś nową czy używaną, ile to wg Ciebie kilka złotych
ja K04 z roczną gwarancją kupiłem za 1000 PLN. do tego wymiana kolektora - najłatwiej wyrwać jakąś używkę (mi się udało za 450 PLN chyba). a dla ambitnych polecam dorobienie (nawet prostego, skrzynkowego), bo oryginalny ma tak beznadziejne przewężenia przy wejściu do turbiny, że aż przykro patrzeć
Do BaPit: masz może jakąś fotkę tego kolektora skrzynkowego bo otwory do głowicy to mozna z uszczelki ( jeżeli jest ) przenieść, flansze to wiadomo od turbo odrysuje i do tego wszystkiego jeszcze potrzebujesz downpipe ( jakkolwiek się to pisze) więc koszty jeszcze trochę wzrosną. :diabelski_usmiech
Najważniejsze dla mnie jest dodatkowe paliwo i czy da się to zrobić samym programem i wymianą wtrysków np od TT lub cupry. Co Ty będziesz zmieniał w układzie paliwowym?
Czy Twoim zdaniem jest możliwe zgromadzenie wszystkich elementów i zrobienie tego w jeden dzień z programem ?? :diabelski_usmiech
- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
Do BaPit: masz może jakąś fotkę tego kolektora skrzynkowego bo otwory do głowicy to mozna z uszczelki ( jeżeli jest ) przenieść, flansze to wiadomo od turbo odrysuje
niestety nie mam widziałem raz w Modlinie coś takiego w jednej Astrze i ponoć Grabowski robił jeszcze takie rzeczy. Zamysł jest taki, żeby spaliny ze wszystkich cylindrów wpadały bez żadnych ograniczeń do turbiny. Faktycznie wygląda to tak, że spaliny z wszystkich cylindrów wpadają do jednego "kondona" zakończonego z drugiej strony flanszą do turbinki. mało skomplikowane, a dość skuteczne rozwiązanie można też pospawać rurki, ale należy paiętać, by na końcu ich drogi nie było żadnych przewężeń. no i rozwiązanie "kwasówkowe" jest trochę mniej trwałe ze względu na temperatury występujące w kolektorze...
Zamieszczone przez michu
i do tego wszystkiego jeszcze potrzebujesz downpipe ( jakkolwiek się to pisze) więc koszty jeszcze trochę wzrosną. :diabelski_usmiech
a to oczywista sprawa. najlepiej polecieć od razu 3 calowym. przewęzić go przed plecionką i katalizatorem.
Zamieszczone przez michu
Najważniejsze dla mnie jest dodatkowe paliwo i czy da się to zrobić samym programem i wymianą wtrysków np od TT lub cupry. Co Ty będziesz zmieniał w układzie paliwowym?
na dodatkowe paliwo recept jest kilka:
1. wymiana wtrysków na te z TT 225KM + program (tylko dobry - na szczęście jest parę osób, które potrafią to dobrze zestroić). wtedy paliwa starcza do ok. 280KM. powyżej tej granicy potrzebna będzie druga pompa paliwowa (ale przy K04 ryzyko przekroczenia 280KM nam nie grozi - wręcz jest jeszcze spora rezerwa :wink: )
2. druga pompa paliwowa + regulator ciśnienia paliwa --> wtryski seryjne. Przy ciśnieniu 4 bary paliwa starczy na max. 265KM. Pod to też należy napisać program (jeśli masz serię. jeśli jest już jakiś dobry program, to jest szansa, że się "w miarę" zaadaptuje)
Zamieszczone przez michu
Czy Twoim zdaniem jest możliwe zgromadzenie wszystkich elementów i zrobienie tego w jeden dzień z programem ?? :diabelski_usmiech
moim zdaniem jeden dzień to całkowicie nierealne jeśli masz warsztat, który robi na miejscu wszystkie te rzeczy (a ja nie znam takich zbyt wiele), to można teoretycznie się wyrobić w jeden dzień i wgrać jakiś soft na pałkę (tyle, że autem musiałoby się zajmować na raz kilku dobrych fachowców). Jeśli ma to być zrobione dobrze i będziesz miał wszystkie części, to pownieneś liczyć 3-5 dni. Zawsze przy takich przeróbkach wychodzi jakieś dziwne "kuku". Dobre strojenie na hamowni to czasami 3-5 godzin...
co do paliwa to walbro + regulator 4 bar załatwi sprawę?
z tym skrzynkowym kolektorem Gra-boskiego to mnie zabiłeś :lol:
jak nie planujesz kręcenia >260KM, to styknie. co do kolektora, to bardziej chodziło mi o to, że praktycznie każdy jest lepszy od seryjnego :wink: :lol: przyjrzyj się, jaką kiszkę odwalono przy flanszy do turbiny ops:
Zamieszczone przez EŁ
a wydech? a FMIC?..przecież K04 na tym jednym coolerku to bedzie masiakara :shock:
wydech to luzik. na seryjnym po zrobieniu dobrego downpipe'u można kręcić do 240KM. co do FMIC to też wydawało mi się, że to raczej oczywiste, że to też trzeba zmienić... w sumie na seryjnym dałoby radę skręcić całość na jakieś 220KM (tak strzelam w ciemno...)
Pozdrawiam,
Bartek
[ Dodano: Pon 29 Sie, 05 13:08 ]
Zamieszczone przez michu
czyli konwersja na k04 to cirka 10 kzł
ech szkoda, ale chyba k03s będzie musiało mi wystarczyć ( EŁ pamietaj o mnie :szeroki_usmiech )
da się to złożyć za połowę tej kwoty, jeśli dobrze zakombinujesz części k i będziesz miał dojście do programu za normalne pieniądze...
w sumie okolice 250 KM wystarczą mi zupełnie...przynajmniej na jakis czas :wink:
BaPit mam jeszcze dwa pytanka do Ciebie:
Jak jest z dolotem do turbo? Zależy mi zeby zostawić seryjna puszke filtra..jak z przepływką?..od którego miejsca trzeba zmieniać dolot?
Jak z DV? załadać seryjny od TT czy coś mocniejszego?
niestety, brak czasu na kombinowanie części, brak dojścia do programu za noramlne pieniądze rozwiązuje moje problemy hehe
czy ktoś z etką mógłby podać numer części:
turbo do AUM 150 km,
turko ko3s do RS 180 km,
jakiekolwiek turbo ( seat vw audi )pasujące do AUM (poprzeczny) osiągające w seri 180 km
coby wiedzieć co się kupuje :szeroki_usmiech
:bajer
- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
BaPit mam jeszcze dwa pytanka do Ciebie:
Jak jest z dolotem do turbo? Zależy mi zeby zostawić seryjna puszke filtra..jak z przepływką?..od którego miejsca trzeba zmieniać dolot?
Jak z DV? załadać seryjny od TT czy coś mocniejszego?
w dolocie wystarczy zmienić tę część "wlotową" do turbiny (ssącą). można to bez problemu dorobić. następnie połączyć czymś elastycznym (nie robić na sztywno, bo silnik "chodzi" i w czasie jazdy mogłoby coś się urwać ) z resztą dolotu - można wziąć ten element z TT 225KM. ja mam wszystko dorabiane, bo przerabiałem dolot wywalając puszkę
ze sprawą puszki jest trochę gorzej... najlepiej jest wymienić obudowę przepływomierza (przy TT,S3 ma ona większą średnicę). i boję się, że to nie będzie pasować do oryginalnej puszki (a obudowa przepływki właśnie tam jest mocowana). Nie mam co do tego pewności, ale jeśli tak jest, to konieczne byłoby zaimplementowanie puchy z TT.
co do pozostałych elementów dolotowo-ciśnieniowych. zmieniłem blow-off na taki, który nie upuszcza powietrza do układu dolotowego, a wywala go na zewnątrz. było to najtańsze trwałe rozwiązanie. blow-off seria będzie niestety padał...
Komentarz